Išči
 

Blog

Zakaj je smoothie tako priljubljen?

Smoothji postajajo vse bolj priljubljen trend, ki simbolizira zdravo življenje in dobro počutje, velikokrat pa tudi določen lifestyle. To ni prav nič presenetljivega, saj gre za pijačo, ki jo lahko zmeraj vzamemo s seboj, postrežemo jo lahko kjerkoli, poleg tega pa nas bodo smoothji oskrbeli tudi z vitamini, minerali ter nekaj energije, da bomo lažje preživeli dan. Seveda pa je tudi pri smoothju treba izbirati preudarno – nekateri so namreč polni sadja in zelenjave, spet drugi pa vsebujejo velik delež sladkorja in predelanih snovi.

Kaj so smoothji?

Smoothie so gosti, navadno nekoliko bolj kremasti napitki, ki jih pripravljamo iz sadja in zelenjave, dodamo pa lahko tudi jogurt, sokove, oreščke, semena ali mleko.

Vsak smoothie se začne z dvema bistvenima sestavinama: osnovo in tekočino. Od tod naprej pa lahko smoothie zapeljemo v tisto smer, ki nam najbolj ustreza. Če smo ljubitelji tropskega sadja, bomo smoothiju dodali več melone, ananasa ali manga. V primeru, da si želimo s smoothijem v telo vnesti več beljakovin, bomo kot dodatek verjetno izbrali jogurt ali proteinski napitek. Možnosti je pravzaprav neskončno.

Priljubljene sestavine domačih smoothijev vključujejo:

  • Sadje: jagode, banana, jabolko, breskev, mango in ananas.
  • Zelenjava: ohrovt, špinača, rukola, avokado, kumare, pesa, cvetača in korenje.
  • Orehi in semena: mandljevo maslo, arašidovo maslo, orehovo maslo, sončnično maslo, chia semena, semena konoplje in lanena semena.
  • Zelišča in začimbe: ingver, kurkuma, cimet, kakav v prahu, kakavova zrna, peteršilj in bazilika.
  • Prehranski in zeliščni dodatki: spirulina, čebelji cvetni prah, matcha v prahu, beljakovinski prah in vitaminski ali mineralni dodatki v prahu.
  • Tekočina: voda, sadni ali zelenjavni sok, mleko, kokosova voda, ledeni čaj in hladno kuhana kava.
  • Sladila: javorjev sirup, surovi sladkor, med, datlji brez koščic, koncentrati sadnega soka, stevija, sladoled in sorbet.
  • Drugo: skuta, ekstrakt vanilije, namočen oves, kuhan beli fižol, svileni tofu in mlečni ali nemastni jogurt.

Večino smoothijev lahko razvrstimo v eno od naslednjih kategorij:

  • Sadni smoothie. Kot pove že ime, ta vrsta smoothija običajno vsebuje eno ali več vrst sadja. Sadje je pomešano s sadnim sokom, vodo ali mlekom, včasih pa tudi s sladoledom.
  • “Green” ali zelenjavni smoothie. V zelenjavnih smoothijih navadno najdemo listnato zelenjavo, pa tudi sadje. Vse skupaj je pomešano z vodo, sokom ali mlekom.
  • Beljakovinski smoothie. Beljakovinski smoothie navadno sestoji iz sadja oz. zelenjave in tekočine, dodan pa mu je vir beljakovin, kot je na primer grški jogurt, skuta ali beljakovinski prah.

Zakaj je smoothie tako popularen?

 Pomaga k večjemu vnosu sadja in zelenjave

Smoothiji, ki so v večji meri narejeni iz sadja in zelenjave, nam bodo pomagali pri povečanem vnosu obeh živil v telo. To zagotavlja raznoliko paleto bistvenih vitaminov, mineralov, vlaknin in antioksidantov.

Pomagajo k večjemu vnosu vlaknin

Vlaknine so pomembno hranilo, ki pomaga pri prebavi. Med prehranske vlaknine uvrščamo snovi, ki so za naše telo sicer neprebavljive. Kljub temu pa lahko nekatere prehranske vlaknine za telo predstavljajo (manjši) vir energije, saj fermentirajo s pomočjo mikrobiote v debelem črevesu. Priporočeno je, da posameznik zaužije vsaj 30g prehranskih vlaknin dnevno, kar predstavlja od 0,5 do 1 % dnevnega energijskega vnosa.

Pomaga zmanjšati število nezdravih prigrizkov

Velikokrat se zgodi, da si med obrokom zaželimo čokoladice, morda nekoliko bolj slanega, a še zmeraj nezdravega prigrizka… če se odločimo za proteinski smoothie, bo ta z visoko vsebnostjo beljakovin zagotovil, da bomo siti dalj časa, posledično pa tudi želje po nezdravih prigrizkih ne bo oz. bo le-ta manjša. Po drugi strani pa lahko – če je želja zares velika – namesto po sladki čokoladi, posežemo po smoothiju, ki vsebuje zdrave sladkorje.

“Custom design”

Še ena izmed številnih prednosti smoothijev je ta, da si jih lahko prilagodimo, glede na lastne potrebe. Če želimo izgubiti nekaj kilogramov, se lahko odločimo za zelenjavni smoothie, ki nas bo nasitil, vnos kalorij pa bo kljub vsemu zmeren. V kolikor si želimo povečati vnos beljakovin, lahko smoothiju dodamo jogurt, mleko ali proteine. Če pa si želimo zgolj uživati v tropskih okusih, si privoščimo smoothie, v katerem smo zmešali melono, mango in banano ter dodali nekaj soka.

“Malica za zraven”

Še ena izmed zares velikih prednosti te popularne pijače je v tem, da jo lahko pripravimo doma in jo vzamemo s sabo v službo ali na izlet. Tako smo poskrbeli za zdravo malico, ki bo poleg tega, da nas je oskrbela s številnimi hranili, poskrbela tudi za to, da bomo dolgo časa siti.

Upamo, da smo vam postregli z vsaj nekaj idejami, kako in zakaj je smoothie na delovnem mestu, doma ali na izletu odlična ideja. Če ste se znašli v situaciji, ko smoothija enostavno nimate časa pripraviti, se lahko oglasite Pri Leonu, kjer vas čaka pestra ponudba smoothijev, ki vam bodo polepšali dan.

 

Leave a Comment