Išči
 

Blog

Zdrav obrok tudi, kadar nam primanjkuje časa

Pomankanje časa – opravičilo za to, da ne jemo zdravo?

Poznaš koga, ki dan danes ni zelo zaposlen in vpet v 1000 in eno aktivnost? V letu 2021 se zdi, da v resnici ne živimo „normalno“, če koledarja ne zapolnimo do zadnje sekunde. To pa žal nujno pomeni tudi, da imamo precej manj časa za opravila, ki bi jim sicer namenili precejšen del naše pozornosti. Med drugim tukaj govorimo tudi o kuhanju, nakupovanju in pripravi zdravih obrokov.

Za mnoge od nas je zdrava prehrana cilj, za katerega nam žal preprosto zmanjka časa. Ali pa je to vsaj izgovor, ki si ga vedno znova ponavljamo, ko hitimo s sestanka na sestanek, v roki pa stiskamo kavo in energijsko ploščico – „da bomo nekako preživeli do konca dneva.“ Seveda po končanem delovniku ne ostane prav veliko energije in tako se tudi doma pogosto zgodi, da posežemo po prigrizkih namesto po kvalitetnem obroku, ki bi nas oskrbel s hranili, ki jih naše telo potrebuje.

Da bi vsaj nekoliko pripomogli k izboljšanju prehrane na delovnem mestu, ti v članku ponujamo 8 nasvetov, kako poskrbeti za zdravo prehrano, tudi če je tvoj urnik zmeraj zaseden.

Ovrzi mit, da je zdrava prehrana nekaj težkega

V današnji družbi, ki ves čas hiti, se verjetno tudi ti pogosto ujameš v past uživanja veliko predelane in hitre hrane. Veliko lažje je vzeti pizzo in cocacolo na poti domov, kot pa se po dolgem dnevu v pisarni vrniti domov in skuhati zdrav uravnotežen obrok. Alo pa se nam vse to le dozdeva …

Najdi 10 minutk

Načrtovanje je ključ, ki vodi do prehranskega uspeha. Pa saj to že veš, ane? Vedeti, kaj boš jedel/la za malico ali večerjo za nekaj dni naprej pomeni tudi, da boš vedel/a, katere sestavine za kuho potrebuješ. Tako bo pregled nad tvojimi potrebami boljši in le-redko se boš znašel/la v situaciji, ko zvečer ugotoviš, da ti do zdravega obroka manjka le ena sestavina in zato raje posežeš po nečem ne-zdravem.

V soboto ali nedeljo si vzami 10 minut, da sestaviš seznam ključnih obrokov za naslednji teden. Pri tem si lahko pripraviš tudi seznam, kaj moraš kupiti in kdaj ter kaj moraš vzeti s seboj v službo, če si doma pripravljaš tudi malico.  Tako bo načrtovanje obrokov med tednom veliko enostavneje, vzelo pa ti bo tudi precej manj časa.

Ne preskakuj obrokov

Ena izmed najslabših stvari, ki jo lahko narediš svojemu telesu, je, da organizem puščaš lačen. Skoraj neizbežno je, da bi se po tem, ko smo nekaj ur zares lačni, pri naslednjem obroku ravno prav najedli, pač pa navadno pojemo precej več, kot potrebujemo. Da bi se temu izognili, je dobro poskrbeti za več manjših obrokov, ki so enakomerno razporejeno skozi ves dan.

Malica naj predstavlja odklop od digitalnega vrveža

Verjeli ali ne, ljudje, ki so tudi med obrokom ves čas vpeti v digitalni svet, na koncu pojedo več kot tisti, ki se med obrokom zares odklopijo in se osredotočijo na jed, ki jo imajo pred seboj. Vzami si trenutek, da odložiš telefon in zapreš mapo »Prejeto«. Bodi pozoren/na na to, kaj ješ in ugotovil/a boš, da si bolj pozoren/pozorna tudi na svoj apetit.

Prigrizki

Lakota je naravni odziv našega telesa na stanje, ko je telo nekaj časa brez hrane. To stanje pogosto vodi v kasnejše prenajedanje ali vsaj v slab(š)o izbiro hrane pri posameznem obroku. Seveda lahko v primeru, ko do kakovostnega obroka v doglednem času ne moremo, posežemo po prigrizkih. Vendar bodimo pozorni, da so prigrizki s čim manj dodanega sladkorja ali slabih maščob. Morda lahko posežemo po oreščkih, ki bodo poskrbeli za to, da bomo nekaj časa siti ali pa se odločimo za ploščico iz naravnih žit, ki bo prav tako pregnala našo lakoto in nam zagotovila energijo, za normalno delovanje. Seveda pa ne smemo pozabiti niti na sadje, ki je več kot odlično mašilo med obroki.

Pravilo 15 minut

Velikokrat se nam v naglici zgodi, da pojemo jed in že iščemo, kaj sledi. Tudi ko smo končali z glavno jedjo, si morda želimo sladice. Ko končaš s krožnikom, počakaj vsaj 15 minut, preden se vprašaš, ali še želiš še kaj.  Toliko časa namreč traja, da tvoj želodec pošlje možganom signal, da si sit/a.

 

Leave a Comment